Økonomisk rådgiver – detailhandel – dagligvarer – vest for Storebælt (ID 40299)

Større dansk detailhandelsgrossist/kæde søger økonomisk rådgiver til assistance for kunderne VEST for Storebælt. Virksomheden er en markant spiller på det danske dagligvaremarked, og er velkonsolideret såvel økonomiske som markedsmæssigt.

Som Økonomisk rådgiver får du ansvaret for din egen kundeportefølje på mellem 25 og 30 butikker i Vestdanmark. Du bliver butikkens sparringspartner i såvel store som mindre økonomiske beslutninger, og det er derfor helt afgørende, at du udover en bred økonomisk forståelse har en solid erfaring som rådgiver i bagagen.

Dine opgaver vil spænde bredt fra udarbejdelse af budgetter og driftsanalyser til deciderede bankforhandlinger, der enten kan tage afsæt i åbning eller udvidelse af en butik eller som modsat kan danne grundlag for din rådgivning omkring en butiksafvikling.

Jobbet som rådgiver er med hjemmekontor og dermed meget fleksibelt, og det er derfor helt essentielt, at du drives og motiveres af selv at igangsætte og følge op på prioriterede opgaver.

Du bliver en del af en virksomhedskultur, hvor din indsats og dine resultater vil blive målt jf. fastlagte KPI´er, og du skal derfor kunne identificere dig med nedenstående succeskriterier.


PRIMÆRE OPGAVER

  • Rådgivning i forbindelse med budgetopfølgning – herunder udarbejdelse af handlingsplaner, der sikrer udvikling af driften
  • Udarbejdelse af bruttoavance-, drifts- og regnskabsanalyser
  • Deltagelse ved bankforhandlinger
  • Informere og samarbejde med kolleger for at sikre videndeling og optimal kvalitet
  • Ad hoc opgaver

Økonomirådgiveren refererer til Udviklingschefen.

SUCCESKRITERIER

  • Butikkerne modtager et højt niveau af faglig rådgivning
  • Udvikling af driften hos egen kundeportefølje
  • Tab minimeres

FAGLIGE KOMPETENCER

  • Du er REVISOR eller REVISORASSISTENT med +3 års erfaring
  • Du har en HD-R, en HA eller en tilsvarende uddannelse kombineret med praktisk erfaring
  • Du har erfaring med bogholderi i Navision, C5 eller lignende IT platform
  • Du er superbruger på Microsoft Office pakken

PERSONLIGE KOMPETENCER

  • er analytisk, grundig og målrettet
  • har gode samarbejdsevner og er vedholdende; og et godt humør oveni skader ikke
  • har lyst til videndeling med kolleger
  • er udadvendt og med en vis gennemslagskraft og forhandlingsevne
  • såvel fagligt som menneskeligt nysgerrig

Virksomheden tilbyder dig:

  • et udfordrende job
  • en solid introduktion til jobbet over 3 måneder
  • gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • bil-/ kørselsordning
  • hjemmearbejdsplads
  • en gage på markedsniveau suppleret med pension samt andre goder

Tiltrædelse: Snarest belejligt

Vil du søge jobbet, er du velkommen til at kontakte Mogens Brock på 20 71 95 51 eller på mail mærket 40299 til mbr@hrnavigator.dk  Send gerne en kort motiveret ansøgning og vedlæg desuden CV som Word- eller pdf-dokument.

Obs ! Der er ikke nogen ansøgningsfrist. Når jobbet er blevet besat, vil det blive flyttet fra ”ledige stillinger”. Vi gør opmærksom på, at jobbet vil være på flere forskellige jobportaler, som opererer forskelligt. Vil du være sikker på, at jobbet stadig er ”i live”, så kig på vores hjemmeside www.hrnavigator.dk