Økonomichef- CFO – cand.merc.aud. – HD (R) – Østjylland (ID 20353)

Økonomichef- CFO – cand.merc.aud. – HD (R) – Østjylland (ID 20353)

For kunde søges en ambitiøs og målrettet økonomichef/CFO til varetagelse af koncernens økonomistyring.

Virksomheden er centralt placeret i Aarhus og har flere hundrede ansatte. De fleste er beskæftiget i operative funktioner og i dialog med kunderne hver dag. Den årlige omsætning ligger i omegnen af godt et par hundrede mio. kr.

Virksomheden er blandt Danmarks førende og største inden for sin branche og består af flere selskaber.

Jobbet:

Med reference til den administrerende direktør og som nøgleressource i ledergruppen får du ansvaret for virksomhedens samlede økonomi og finansfunktion. Afdelingen beskæftiger i dag tre medarbejdere. Du bliver leder for et velfungerende og kompetent team, som håndterer alle normalt forekommende opgaver.

De daglige opgaver tager afsæt i økonomistyring, regnskab og rettidig rapportering, hvor du bl.a. skal forestå budgettering, budgetopfølgning samt udarbejdelse af måneds- og årsregnskaber, samt likviditetsstyring.

Du vil herudover få en central rolle som økonomisk sparringspartner i forhold til CEO, ledergruppe, bestyrelse samt ansvaret for rapportering og en lang række prioriterede opgaver.

Forventninger til dig:

Du har indgående erfaring med årsregnskabsaflæggelse både hands-on og overordnet som enten regnskabschef eller økonomichef. Du har en stærk økonomisk profil. Du har erfaring med månedsrapportering, lønkørsler, udarbejdelse af drifts- og likviditetsbudgetter, KPI ér.

Du tænker i systemmæssige sammenhænge og erfaring med håndtering af store datamængder.

Du er superbruger i Excel og har kendskab til Navision.

Din uddannelse skal være en relevant videregående uddannelse såsom Cand. merc. Aud, HD (R) eller tilsvarende.

Det personlige:

Du skal være uformel, åben, tillidsvækkende og troværdig med gode samarbejdsevner og situationsfornemmelse. Vi forventer også, at du er glad og robust person, der hviler i dig selv samt evner at bevare ro og fatning under pres.

Du har erfaring med præsentation af økonomisk materiale, ligesom du også gerne skal have erfaring med personaleledelse.

Endelig må du gerne have erfaring med – eller lyst til – at bidrage til koncernens overordnede strategiudvikling og implementering.

Du skal være den strukturerede, loyale og pligtopfyldende medarbejder, som tænker foran udfordringerne og problemstillingerne. Hvis du samtidig er selvstændig og godt begavet, med en god gennemslagskraft og pondus, er du det match, vi ønsker.

Dine fremtrædende værdier skal være troværdighed og loyalitet, da du kommer tæt på fortrolige oplysninger. 

Du tilbydes:

Du tilbydes en spændende personlig og faglig udfordring i en veletableret danskejet virksomhed med et stort kundefokus. Du vil indgå i et lederteam bestående af kompetente kollegaer, og får mulighed for at sætte dit præg omkring udvikling af virksomhedens værdikæder.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles på individuelt niveau.

Tiltrædelse efter aftale.

Andet:

Du er meget velkommen til at kontakte Partner Hans E. Fischer, HR Navigator + 45 2685 7555/mail: hef@hrnavigator.dk,  som gerne giver yderligere oplysninger om virksomheden og jobbet, samt deltager i rekrutteringsprocessen.

Ansøg: her

Vi behandler ansøgningerne løbende.

Stillingen vil blive markeret som besat på vores hjemmeside og taget af nettet, når den er besat.